Back home from Greece =)

Nu är man hemma igen från underbara Kreta. Det var så skönt att vara borta så skulle inte tvekat att ha stannat en vecka till. När man tänker på vad man har att göra den kommande veckan vill man inget hellre än att stanna kvar. Vi kom ner på torsdagen och var framme vi hotellet runt 18.00 då vi struntade i att pressa de sista timmarna solen var uppe och bestämde oss för att gå någonstans och äta för att sedan sola dagen efter. Men fredagen blev inte riktigt som planerat det var moln och duggregn. Men visst en dag kan det vara dåligt väder tänkte vi och gick då istället för att inspektera staden och dess smågator med affärer och lite shopping. Lördagen var vi taggade med sol men icke ösregn hela dagen och vi skulle bestämt gå till stan igen. Men det slutade med att vi fck köpa ett varsit paraply och sedan gå huttrande tillbaka till hotellet. Söndagen däremot bjöd på bättre väder solen var framme och vi sprang ut för att lägga oss på solstolarna för att pressa. halva dagen sol halva dagen molnigt men men. Måndagen var underbar började med att gå ner till stranden vid en halv 9 och låg där fram till en 18.00 och eftersom vi var så glada att det var sol hela dagen och 30 grader varmt så använde man inte speciellt mycket solfaktor, så smarta Madde brände sig rätt rejält speciellt på höger örat så nu flagar man som fan! fast jag är inte den enda iof Robin, syster, mamma, mormor och morfar brände sig med. Tisdag var det också sol hela dagen men man kunde dock inte ligga i solen på grund av brännskadorna dagen innan så man låg inlindad som en mumie. Onsdag sista dagen då gick man ut skapligt låg vid poolen och bättrade på brännan inför hemresan. men man hade lite kvar att shoppa innan hemresan så jag och Robin gick till stan för att inhandla det sista =) det var riktigt mysigt att gå bara vi två runt i staden =) jag måste också tillägga att Onsdagen den 23/5 var min och Robins 8 månaders dag <3 på kvällen gick vi och åt mat och sedan gick vi tillbaka till rummet för att sedan packa inför hemresan på torsdagen. Bussen kom då till hotellet för att hämta oss 03.40 eftersom planet hema från Kreta gick kl. 07.00. Var man pigg då? Nej, det kan jag väl inte påstå att man var. Jag sov hela bussresan + 2 timmar på flyget, det var skönt.
Man var också brun och fin när man var i Kreta men på flyget då började flagningen på alla riktigt rejält. min syster såg ut som att hon hade en hudsjukdom i ansiktet och jag flaga sönder örat, såg ut som att jag hade en brännskada =/ Robin lilla flagade också :P
Vi kom till Skvsta flygplats i Nyköping där jag fick övningsköra hem i från. Man kom hem duschade, sedan kom min lilla snutt Sofia med mor =D sååååå skönt att se dig igen snutt. Har sakant dig till tusen! <3 sedan blev det Tuna Park, Willys, Carlavägen (25 kr pizza ;) hem och äta och nu sitter man här.

Men nu blir det till att plugga spanska, har tydligen redovisning imorgon =/ man undrar hur det kommer att gå, men men.

God natt!

Puss / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0