15/4 - 09

Så tillbaka till verkligheten igen.. Tiden hemma gick sjukt fort, känns inte ens som jag har varit hemma.. Var Väldigt jobbgt att åka tillbaka hit till Stavve igen .. Men när man väl är tillbaka så känns det helt okej ändå, har ju mina sambos som är grymma!

Väl hemma så hann jag i alla fall tatuera mig och jag blev sjukt nöjd (bild kommer snart). Sedan blev det en heldag med piffen som var sjukt uppskattat, det var så mys med glass och massa skitsnack.
Torsdagen blev det bara shopping. Åkte in till stan med mamma och pappa vid 12 tiden, kl 17 skjutsa vi hem pappa för att han inte orkade med stan längre. Efter det åkte jag och mamma till Tuna Park för att fortsätta min lilla shoppingrunda, slutade med att jag och mamma var hemma vid 20.00 och då var jag helt slut kan jag säga. Hände inte så mycket mer den kvällen.
Fredag hjälpte jag mamma att göra taco och kycklingpaj som jag skulle bjuda på på min födelsedag. Sedan åkte jag ner en sväng på stan där jag mötte upp Alexandra och Melina, blev lite shopping även den dagen både på stan och Tuna Park. På kvällen blev det påskmiddag med släkten som satt riktigt bra i kistan och sen på kvällen kom Kamilla och Jenny från Gbg. Var så sjukt roligt att träffa er igen! Helt underbar helg med er, får bli längre nästa gång! 
Lördag var det då den stora dagen då man blev systemet-myndig, var där redan halv 11 på morgonen (alkisvarning kanske?) tillsammans med Kamilla och Jenny. Därefter drog vi vidare till rixvideo där det blev lite solning,  efter det drog vi hem och la oss på altanen och sola eftersom det var riktigt nice väder. Vi satt hela dagen i solen och drack cider det var riktigt mys! Men när  man kom in var det inte riktigt lika nice då man insåg att man såg ut som en jävla tomat i ansiktet. Blev ingen bra sminkning den kvällen inte vilket var ganska så surt. Vid 18 började folket ramla in allt eftersom och det vart en riktigt trevlig kväll med släkt och vänner. Utgången blev dock inte som jag hade tänkt mig vilket det var lite tråkigt, men annars måste jag säga att min 20-årsdag vart sjukt lyckad!  Tack alla som var där och även alla som inte var där men gratta mig ändå, ni är bäst! <3
Söndag var det då dags att börja den långa resan hem, var sjukt segt och sjukt tråkigt att åka.. Men nu är det inte långt kvar tills jag kommer hem för gott, bara drygt två månader kvar här i Norge..

Direkt när man kom tillbaka till stavve var det dags för jobb igen, Tur att Pernilla också jobbade natt den här veckan så man har någon att prata med i telefon när det händer läskiga grejer som att:  En alkholist kommer in och spyr på toan och går igen.
Eller att två pundare kommer in den ena mer hög än den andra och man tror att man ska bli nerslagen av bruden eftersom hon är så stenad. Ibland känner jag bara hur tur det är att man har låset på dörren men för det mesta är det bara sjukt störande när man måste släppa allt man åller på med bara för att låsa upp dörren.
Men så är det väl att jobba natt antar jag?

På fredag är det iaf fest! Då blir det  60-årsfest här i Verven och det känns som att det kommer bli en grym kväll!

'Nej nu blir det off to work!

/ m

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0